Wil jij adverteren in Google? Goede keuze! Google is een gigantische speler op het internet: met een marktaandeel van 97% is deze zoekmachine verreweg de grootste. Door te adverteren in de zoekresultaten van deze machine, speel jij jezelf in de kijker van een grote groep potentiële klanten. Maar, dit vergt wel de perfecte strategie. Je campagnebenadering is hier een onderdeel van, dat op drie manieren uit te voeren is. We leggen ze voor je uit!
Exacte zoekwoorden
Je campagnebenadering heeft voornamelijk te maken met hoe precies jij je doelgroep wil bereiken. Wanneer je op exacte zoekwoorden adverteert, werk je erg precies. Het zoekwoord dat jij invoert is het exacte zoekwoord dat ingevoerd moet worden door je doelgroep om jou te vinden. Hierdoor kun jij goed inschatten hoeveel maandelijkse views je advertenties ontvangen en weet jij hoeveel budget je hier maandelijks aan kwijt bent. Het exacte is erg fijn, omdat je precies weet wat je krijgt, maar het brengt ook nadelen met zich mee: een typefout van een zoeker is al genoeg om niet in de resultaten te verschijnen.
Zoeken op woordgroep
Als jij liever een grotere groep bereikt, maar daardoor net iets minder goed kunt inschatten hoeveel bekijk je advertentie oplevert, is zoeken op woordgroep wat je wil. Met deze campagnebenadering vul je alsnog één zoekterm in, maar Google zorgt ervoor dat dit niet het enige is waar je op adverteert. We geven een voorbeeld: wil jij adverteren op “voetbalveld huren”, dan verschijn je nu ook op de termen “huren voetbalveld” en “goedkoop voetbalveld huren”. Logische woorden die de betekenis van de zoekopdracht niet per sé veranderen worden nu ook meegenomen, waardoor je een grotere kans maakt om een potentiële klant te bereiken.
Breed zoeken
Iedereen gebruikt andere woorden voor dezelfde dingen. Dit is iets waar je in je Google Ads tegenaan kunt lopen, want het heeft invloed op hoeveel kijkers je advertentie trekt. Tenzij je “breed zoeken” inzet! Met breed zoeken adverteer je namelijk niet op een zoekwoord, maar meer op een onderwerp. We nemen nogmaals “voetbalveld huren” als voorbeeld. Wanneer je hierop adverteert met breed zoeken, verschijn je ook bij “leuke sportactiviteit”, of “voetbaltraining”. Degene die deze zoekopdrachten gebruiken zijn misschien niet van origine op zoek naar jouw product, maar kunnen hier alsnog geïnteresseerd in raken vanwege een vergelijkbare interesse.
Traffic Today
Het is lastig om zelf te bepalen welke campagnebenadering het meest effectief is voor jouw strategie. Professionele hulp vragen is daarom een goede keuze! Neem eens een kijkje op traffictoday.nl. Hier vind je uitgebreide informatie over dit onderwerp, met de mogelijkheid om contact op te nemen met specialisten.